image description

جزئیات خبر

پیش بینی اوپک پلاس از کمبود محدود عرضه نفت

پیش بینی اوپک پلاس از کمبود محدود عرضه نفت

اوپک پلاس اکنون انتظار دارد بازار نفت در سه ماهه چهارم امسال تنها ۳۰۰ هزار بشکه در روز کمبود داشته باشد که کمتر از ۱.۱ میلیون بشکه در روز پیش بینی قبلی این گروه است.

به گزارش ایسنا، نمایندگان اوپک پلاس به بلومبرگ گفتند: کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در نشست روز پنج شنبه پس از بازبینی جدیدترین آمار از تقاضای جهانی برای نفت، انتظارات از کمبود عرضه در بازار را به میزان قابل ملاحظه ای پایین برد.

این کمیته وضعیت بازار نفت را رصد کرده و پیش از هر بار دیدار وزیران اوپک پلاس تشکیل جلسه می دهد. وزیران این گروه قرار است چهارم نوامبر (۱۳ آبان) برای مذاکره درباره چگونگی تسهیل محدودیت عرضه جمعی دیدار کنند.

پیش بینی کمبود کمتر عرضه، تداوم رویکرد محتاطانه اوپک پلاس در افزودن عرضه به بازار را توجیه می کند. اوپک پلاس از اوت سرگرم تسهیل محدودیت عرضه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در هر ماه تا نوامبر بوده است و به درخواستهای کشورهای مصرف کننده نفت نظیر آمریکا برای عرضه بیشتر و کنترل رشد قیمتها توجهی نکرده است.

بازبینی نزولی کمبود پیش بینی شده عرضه همچنین موضع عربستان سعودی را توجیه می کند که به عنوان بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان می گوید فعالان بازار باید فراتر از سه ماهه چهارم امسال را ببینند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرده بود اوپک پلاس با وجود رشد قیمتها باید در رویکرد خود برای تنظیم تولید احتیاط کند. وی متذکر شد تولید بالاتر تنها هنگامی توجیه دارد که هدف روشنی برای آن وجود داشته باشد که اکنون وجود ندارد زیرا سوئیچ نیروگاهها از گاز یا زغال سنگ به نفت در مقیاس بسیار محدودی انجام شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین گفت: انتظار دارد مجموع عرضه اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۲ حتی بدون فرض این که نفت ایران یا ونزوئلا به بازارهای بین المللی بازگردد، افزایش پیدا کند.

با ما در تماس باشید

image description